פסטיבל תיאטרונטו ייערך בעכו

פסטיבל תיאטרונטו, החגיגה הגדולה של הצגות היחיד בישראל, מהפסטיבלים האהובים, המוכרים והחשובים בתיאטרון הישראלי חוזר זו השנה ה-33 ויתקיים השנה בגני הפסטיבל בעכו העתיקה, בין התאריכים 17-18 באפריל, ובין 23-25 באפריל ביפו העתיקה.

ראש העיר עכו, עמיחי בן שלוש: "עכו שמחה לארח את פסטיבל תיאטרונטו ומקדמת בברכה את היוצרים, האמנים והאורחים הפוקדים את העיר הצבעונית שלנו, מלאת התרבות, ההיסטוריה והמורשת. העיר מקדמת תרבות ואמנות  ומעודדת  את החיבור והאהבה לתיאטרון. דרך משחק, תנועה, מוזיקה ושיח, מתקיימת תחושה של אחדות וקירבה תרבותית – חברתית".

הפסטיבל יוסד בשנת 1990  ע"י יעקב אגמון ז"ל  ומנוהל כעת על ידי רעייתו  השחקנית  גילה אלמגור אגמון, ותיאטרון יפו, כאשר הקו האמנותי של הפסטיבל נשמר מתחילתו – פסטיבל של הצגות יחיד שהזרקור ניתן לעבודת השחקן. הוועדה האמנותית כוללת את גילה אלמגור-אגמון, היוצרים והשחקנים דניאל כהן – לוי, שמעון מימרן ויגאל עזרתי.  מפיקת הפסטיבל: גלית ברסקי.

הפסטיבל  ייגע השנה גם בתכנים הקשורים לאירועי ה- 7.10 והמלחמה המתמשכת מאז – מההצגה הקצרצרה "שבת בבוקר" מאת מיכל אהרוני בהשתתפות שלמה בראבא בהשראת סיפור אמיתי, דרך "כאם לשלושה בנים" מאת אורנת למפרט שייגע במסלול החיים הידוע מראש של אמהות ובנים בישראל, "יורשת" מאת עדי גרוף שנכתב מנקודת מבטה של בת לפדוי שבי, ועד למופע קומי טראגי (Man Up מאת לי מסיקה ועפר גרינברג) המספרת על חווית השירות הקרבי בעזה במסגרת "צוק איתן" ב 2014.

 עוד בפסטיבל – מחזה מאת יואב גינאי המתרחש ביום האחרון לחייה של קרובת משפחתו שדרנית הרדיו המיתולוגית שמירה אימבר שהלכה לעולמה לפני כשנתיים ("מפי שמירה אימבר" בביצוע מירב גרובר), המחזה "סורר ומורה" בו מוצא עצמו יוצר פרינג' מורה לתנ"ך בבי"ס ומציף דילמות של דת, חילוניות וישראליות, ו"התאבדות" מאת ובביצוע גיא מרוז שחושף באומץ התמודדות אישית עם דיכאון וחרדה.


צילום תאטרונטו

שתפו:

כתבות נוספות:

אתגר הקורונה – רכיבה גלילית

ביום שישי בחג השבועות יצאה לדרך לראשונה תחרות  מאתגרת ושונה מסוגה. בין השעות 0600  ל08:30 בבוקר הגיעו רוכבים מרחבי הארץ כל אחד בזמנו ל אירוע

גלילה לראש העמוד