בנות השירות של גרעין 'בית נריה' נהריה במיזם 'מתוק בלב' – זוכרים את גיל-עד שער

בנות השירות הלאומי הפועלות במסגרת הגרעין התורני 'בית נריה' יצאו השבוע למבצע מיוחד של אפייה וחלוקת מאות מאפים מתוקים ברחבי נהריה, במסגרת מיזם 'מתוק בלב' המתקיים ברחבי הארץ בשנים האחרונות ביוזמת משפחת שער לזכרם של בנם גיל-עד ז"ל, שנחטף ונרצח יחד עם נפתלי פרנקל ואיל יפרח בגוש עציון.

במסגרת המיזם קוראת מדי שנה המשפחה לציבור לאפות מאפים מתוקים לזכרו של גיל-עד שאהב מאוד לאפות ולבשל ולחלקם כדי 'לחזק את אהבת החינם ולהרבות באהבה ואחווה למען עם ישראל'. התמונות מנהריה הגיעו עד אל אימו של גיל-עד שפרסמה אותן בהתרגשות וכתבה 'אנשים טובים באמצע הדרך'.

חניכי מרכזי הנוער בישראל השתתפו זה השנה התשיעית ברציפות במיזם לזכרו של גיל-עד שער, החניכים: "ניסינו ללמוד מה הטוב שיש בנו כדי להפיץ אותו בעיר לזכרו".

מבצע "מתוק בלב" מתקיים השנה, ביום הולדתו ה-25, בפעם התשיעית מאז חטיפתו ורציחתו של גיל-עד שער בפרשת שלושת הנערים, יחד עם נפתלי פרנקל ואיל יפרח בשנת 2014 בגוש עציון. את המיזם יזמה משפחתו של גיל-עד מתוך אהבתו את המטבח. "גיל-עד בילה בו בשעות הפנאי בהכנת עוגות, שייקים ושאר פינוקים טעימים" כתבה המשפחה בדף הפייסבוק.

לזכרו של גיל-עד, מבקשים מאנשים במהלך החודש, חודש טבת בו חל יום הולדתו של גיל-עד, ביום י"ט טבת, לאפות עוגות, להכין תבשילים טובים וטעימים ולהעלות תמונות ומתכונים לקבוצה בפייסבוק. לאחר מכן, קוראת המשפחה  לחלק את המאפה או התבשיל שהכינו לשכנים, חברים ובעיקר לאנשים שלא ממש מכירים. בנוסף, לאחר שנתנו להם את המאכל הטעים, עליהם לבקש מאותם שקיבלו את המאכל לעשות את אותו דבר, לאפות, לצלם , לחלק ולבקש להפיץ הלאה "עד שלכולנו יהיה מתוק וחם בלב" נכתב בקבוצה.

"אנשים לוקחים את המיזם 'מתוק בלב' למקומות מאוד גבוהים מבחינת המשמעות, מבחינת הנתינה ואהבת החינם. זה מאפשר לכל אחד לפעול במסגרת היכולות שלו. יש לי זמן לאפות עוד חלה, יש לי זמן לבשל סיר מרק, מה שמתאים לי – עם זה אני עושה טוב. וזה מדהים כמה טוב יש בעם שלנו, רק צריך לתת את ההזדמנות" סיפרה בת גלים שער, אימו של גיל-עד.

מרכזי הנוער של ישראל OU לקחו חלק פעיל במיזם המבורך זו השנה התשיעית ברציפות. גם מרכז הנוער של עכו לקח חלק במבצע והכין עוגיות רבות אותן חילק לתושבי העיר במוקדים שונים. "יצאנו לחלק עוגיות שארזנו במועדון הנוער במסגרת הפעילות. בנוסף, למדנו על הדמות של גיל-עד, על הטוב שנהג להפיץ בעיקר ביום ההולדת שלו, ומתוך כך ניסינו ללמוד מה הטוב שיש בנו כדי להפיץ אותו בעיר לזכרו" סיפרה אור-אלי סלומון, מנהלת מרכז הנוער.

מתוק בלב   צילום בית נריה

שתפו:

כתבות נוספות:

אתגר הקורונה – רכיבה גלילית

ביום שישי בחג השבועות יצאה לדרך לראשונה תחרות  מאתגרת ושונה מסוגה. בין השעות 0600  ל08:30 בבוקר הגיעו רוכבים מרחבי הארץ כל אחד בזמנו ל אירוע

גלילה לראש העמוד